Artikel i Dagens Media om OTW presenteras av OTW, omgiven av reklam för OTW

Den här skärmdumpen från Dagens Media visar på ett bra sätt hur det nya medielandskapet ser ut och hur förvirrande det kan vara för läsare. Det är nog inte helt lätt för ovana läsare att förstå vad som är köpt media och vad som är förtjänat redaktionellt utrymme, även om annonserna är markerade (med tunn grå text) med texten “Annons”.

“Content marketing – presenteras av OTW” är dessutom den övre rubriken för artikeln, varpå den redaktionella artikeln om OTW följer. Nyhetsvärderingen att skriva om OTW dagen efter de har vunnit många priser på Guldbladet är inget att klaga på, men med den här inramningen känns inte själva artikeln särskilt trovärdig ändå tycker jag.

otw-dagensmedia

Länk till artikeln: http://www.dagensmedia.se/nyheter/contentmarketing/article3827300.ece

Speed read

This entry was posted in Content marketing. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

jag är ingen robot *