Content marketing i bibeln

Ett av de hetaste fenomenen inom marknadsföring 2013 är “content marketing”. Sanningen är dock att detta inte är något nytt påfund. Själv har jag arbetat i åtta år med content marketing, eller “redaktionell kommunikation”, som det svenska namnet varit de senaste 30 åren. Men det finns en organisation som slår de flesta på fingrarna…

Det första (och troligen ett av det mest framgångsrika) exemplet på content marketing är de kristnas redaktionella bok “Bibeln” som fått ett enormt genomslag i branschen. Framgångsrika kristna marknadsförare som Jesus, Påven och diverse präster använder sig även regelbundet av den kanske viktigaste ingrediensen i content marketing: storytelling.

Efter en snabb sökning på nätet märker jag att jag inte är ensam om att imponeras av Bibeln som redaktionell produkt. Självklart finns det en komplett genomgång om varför Bibeln är den enda content marketing-guiden du behöver.

…och här finns ännu fler historiska exempel.

Fler exempel på bra content marketing genom tiderna.

This entry was posted in Content marketing and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

jag är ingen robot *