Tvättmedel gör sponsrad marknadsföring av nyfött kändisbarn

Kändisar som säljer exklusiva bilder till sina bröllop, nya partner eller nyfödda barn till högstbjudande är inget nytt. Men frågan är om inte Kevin Jonas, känd pojkbandsartist från bandet Jonas Brothers, tog sponsringspriset när han överlät bevakningen av sitt förstfödda barn till Procter & Gamble-ägda tvättmedelsmärket Dreft. Så här såg det ut…

Hashtagg innan födsel? Självklart
Hashtagg innan födsel? Självklart

Första pushen (hehe). Kevin Jonas älskar att förbereda sig inför födelsen med hjälp av just detta tvättmedel:

Och som tur är delar hans fru Kevins tvättmedelspassion!

Men nu måste paret fokusera på födseln, Dreft får ta över istället:

Dreft tar över bevakningen

 

Kevin Jonas sticker emellan med en egen rapport som även återrapporteras av tvättmedelsföretaget.

Vi avbryter för lite reklam med koppling till händelsen

Nu är det nära…

Färdigt!

Nästa dag: back to usual

Slut på historien för den här gången

Ja…vad ska man säga, så här ser det ut och vi kommer garanterat få se mer liknande former av tveksam marknadsföring där företag utnyttjar kändisar med många följare och läsare för att få fram sina budskap.

This entry was posted in Content marketing. Bookmark the permalink.

6 Responses to Tvättmedel gör sponsrad marknadsföring av nyfött kändisbarn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

jag är ingen robot *