Kändisar som säljer exklusiva bilder till sina bröllop, nya partner eller nyfödda barn till högstbjudande är inget nytt. Men frågan är om inte Kevin Jonas, känd pojkbandsartist från bandet Jonas Brothers, tog sponsringspriset när han överlät bevakningen av sitt förstfödda barn till Procter & Gamble-ägda tvättmedelsmärket Dreft. Så här såg det ut…
Första pushen (hehe). Kevin Jonas älskar att förbereda sig inför födelsen med hjälp av just detta tvättmedel:
Love using @Dreft as we prepare for Baby Girl! Follow @Dreft for exclusive content from our growing family!#BabyJonas #DreftAmazingbBabyDays
— kevin jonas (@kevinjonas) February 1, 2014
Och som tur är delar hans fru Kevins tvättmedelspassion!
Love using @Dreft as we prepare for Baby Girl! Follow @Dreft for exclusive content from our growing family!#BabyJonas #DreftAmazingbBabyDays — Danielle Jonas (@daniellejonas) February 1, 2014
Men nu måste paret fokusera på födseln, Dreft får ta över istället:
#babyjonas is on the way!! Follow dreft for all the updates!!!!!!!!! It’s showtime #thisisnotadrill http://t.co/B2DuLnyDJY — kevin jonas (@kevinjonas) February 2, 2014
Dreft tar över bevakningen
We’re as excited as you are! #BabyJonas http://t.co/EBWr0ubxMJ — Dreft (@Dreft) February 2, 2014
You can’t rush something like this!!! She’s waiting to make her entrance into the world like a true star! #babyjonasiscoming — Dreft (@Dreft) February 2, 2014
Kevin Jonas sticker emellan med en egen rapport som även återrapporteras av tvättmedelsföretaget.
Here we go we’re pushing!!!! #babyjonas — kevin jonas (@kevinjonas) February 2, 2014
Vi avbryter för lite reklam med koppling till händelsen
Waiting to welcome #babyjonas to a world of amazing, gentle clean! pic.twitter.com/afeWHBvd4F — Dreft (@Dreft) February 2, 2014
Nu är det nära…
What a day! We’ll bring you the first photo of #BabyJonas as soon as she’s born. — Dreft (@Dreft) February 2, 2014
Färdigt!
On this day, a little star was born. Meet Alena Rose Jonas. #BabyJonas pic.twitter.com/Wm0LoXDwCb — Dreft (@Dreft) February 2, 2014
Nästa dag: back to usual
Making everything fresh for baby was loads of fun. What piece of laundry will make your little one feel at home? pic.twitter.com/VFlz6pT6wg
— Dreft (@Dreft) February 3, 2014
Slut på historien för den här gången
Ja…vad ska man säga, så här ser det ut och vi kommer garanterat få se mer liknande former av tveksam marknadsföring där företag utnyttjar kändisar med många följare och läsare för att få fram sina budskap.
6 Responses to Tvättmedel gör sponsrad marknadsföring av nyfött kändisbarn